logo filmowyreklamowy

Spoty reklamowe

FilmowyReklamowy wykonuje spoty reklamowe, spoty promocyjne, spoty internetowe.

Nie sztuką jest stworzyć dobry produkt, chociaż to również jest ważne, ale największą sztuką jest sprzedaż. Niezależnie od tego czy na produkt jest zapotrzebowanie, czy takie zapotrzebowanie trzeba stworzyć i właśnie do tego niezębna jest reklama oraz marketing.

Po co nam są spoty reklamowe?

Produkcja filmowa na przestrzeni lat, wyewoluowała do takiego stopnia, że dziś każdy Polak spędza kilkanaście godzin dziennie na oglądaniu telewizji oraz treści internetowych. Siła tkwi w obrazie oraz zaangażowaniu odbiorcy. Sam spot reklamowy ma tak naprawdę kilka pierwszych sekund na przyciągnięcie naszej uwagi. Może być to spot wyświetlany w bloku reklamowym w tv, rolka na Tik Toku czy krótka reklama na YouTube, ale jeśli tylko temat przedstawiony w reklamie zaintryguje oglądającego i wciągnie go do obejrzenia całości to mamy potencjalnego klienta.

Oprócz zaangażowania odbiorcy, ważna jest również gra na emocjach. Luksusowe reklamy samochodów czy biżuterii działają na podświadomość odbiorcy. Jeśli kupisz nasz produkt będziesz bardziej męski, będziesz, ładniejsza, bardziej pewna siebie, zwyciężysz itd. Niby przestarzałe i pewnym sensie bezsensowne hasła, i konsument zdaje sobie z tego sprawę ale jednak dowartościowana podświadomość właśnie kupiła ten produkt za niego.

Spoty reklamowe mogą zawierać materiał wideo, animacje 2D, animacje 3D, ścieżkę dźwiękową, podstawionego lektora, możliwości są nieograniczone. Realizacja takiej produkcji filmowej zaczyna się od samych podstaw czyli koncepcji oraz scenariusza. Scenariusz możemy wykonać samodzielnie od podstaw lub razem ze zleceniodawcom. Produkcja spotu reklamowego obejmuje również wykonanie go na podstawie gotowego już scenariusza.

Cechy spotu reklamowego

Dość krótki 15-30 sekundowy film, aczkolwiek zdarzało nam się wykonywać nawet 60sekundowe spoty reklamowe, natomiast nie dłuższe ze względu na ograniczony czas, które narzucają nam platformy a jednocześnie ograniczony czas odbiorcy, im dłuższa reklama tym częściej będzie ona pomijana.

Spot reklamowy czy film promocyjny może dotyczyć, firmy, historii Twojej marki, produktu lub usługi którą oferujesz ale także wydarzeń. Coraz więcej firm decyduje się na filmy promocyjne, które związane są z jakimiś wydarzeniami w firmie Mogą być to jubileusze, otwieranie nowych lokalizacji, wprowadzenie nowych produktów na rynek, kolacje charytatywne. Filmy promocyjne nie muszą koniecznie reklamować fizycznie produktów, ale pozwalają poznać firmę od środka, zdobywając tym zaufanie klientów. Spoty czasami wzbogacone są o wywiady czy relacje osób, pracowników, klientów, daje to poczucie pewnej małej społeczności czyli czegoś czemu na pewno można zaufać i korzystać z jego usług. A same spoty reklamowe mogą dotyczyć wydarzeń, które już się odbyły jak i wydarzeń , które dopiero będą miały miejsce, co jest nie tylko reklamą ale także swoistym zaproszeniem swoich odbiorców to świętowania razem z Tobą. Jest to genialny sposób aby zachęcić i zaangażować klientów. Z przyjemnością wykonujemy spoty reklamowe dla wydarzeń takich jak koncerty, eventy, czy relacje sportowe. Do tego typu zleceń również używamy ujęć z powietrza wykonywanych za pomocą dronów. Aby zwiększyć skuteczność reklamy można wykorzystać do niej autorytet, celebry tę, popularnego aktora lub speca czy eksperta w danej dziedzinie Ma to na celu uwiarygodnienie filmu reklamowego.

Jakość filmu reklamowego jest bardzo ważna, szczególnie jeśli dany film ma pojawić się w telewizji, kinie czy nawet odtwarzaczu internetowym. Najwyższa jakość spotów reklamowych świadczy nie tylko o profesjonalnym podejściu do kampanii reklamowej ale także podnosi prestiż firmy, zwiększając szacunek i zaufanie przyszłych klientów.

Podstawowe rodzaje spotów reklamowych

Spoty reklamowe na media społecznościowe – krótkie, dynamiczne, przeznaczone na tablice Facebook lub rolki na Instagramie. Im szybsze, bardziej dynamiczne, kolorowe tym lepiej.

Spoty na zewnętrzne nośniki – na przykład ekrany ledowe – telebimy. Tutaj również należy przestrzegać dynamicznej formy, są to króciutkie reklamy lub ruchome animacje 2D, w tym wypadku nie można również wykorzystać efektów lub ścieżki dźwiękowej.

Pozostałe spoty reklamowe – dłuższa prezentacja, idealna na prezentowanie, usługi, etapów produkcji czy wydarzeń firmowych. W zależności od medium, w którym będzie emitowany film reklamowy i docelowego targetu możemy podzielić te filmy na telewizyjne, kinowe, internetowe kanały wideo, domeny firmowe.

Jeśli chciałbyś zobaczyć przykładowy spot reklamowy z eventu to zajrzyj TUTAJ

Czy filmy promocyjne oraz spoty reklamowe są skuteczne?

Internet czy telewizja to głównie treści filmowe. Za kilka lat 90% ruchu w internecie będzie spowodowane przez treści filmowe. Ten argument jest wystarczający.

Jak FilmowyReklamowy tworzy spoty reklamowe:

Preprodukcja: Od jakości tego punktu zależy wynik końcowy całego projektu Warto poświęcić na to trochę więcej czasu aby odpowiednio się przygotować do realizacji filmu. Stara prawda o produkcji reklam jest taka, że ie da się wszystkiego zrobić jednocześnie szybko, tanio i dobrze. Kompletujemy najpotrzebniejsze informacje oraz uwagi dotyczące projektu tworząc tym samym dokumenty produkcyjne takie jak:

Harmonogram produkcji – plan pracy rozpisany na poszczególne dni. Jasno z niego wynika w jakie dni będzie miało miejsce konkretne zaplanowane zdarzenie. Ważnym jest aby harmonogram został tak przygotowany aby nie było żądnych niespodziewanych zmian terminów. Lepiej rozciągnąć wszystko w czasie ale planując do odgórnie, niż z dnia na dzień przekładać dni zdjęciowe. Jesteśmy firmą , która zajmuje się wykonywaniem wielu produkcji filmowych czasami nawet jednocześnie, każdy dzień tak zwanej obsuwy po prostu wydłuży niepotrzebnie czas pracy a więc i otrzymanie finalnego produktu.

Call sheet – harmonogram godzinowy pracy na planie zdjęciowym. Nie jest on niezbędny wszystko zależy od rodzaju produkcji, którą wykonujemy. Ale jeśli plan zdjęciowy przewiduje dwa pełne dni pracy pod rząd to przygotowujemy call sheet z dokładnym rozpisaniem jaką scenę,o której godzinie i gdzie realizujemy Również ważne jest tu opisanie członków ekipy spoza naszej firmy, czyli na przykład pracowników którzy mają wystąpić w filmie lub po prostu oprowadzać nas po lokacjach. Im sprawniej jest przygotowany call-sheet tym szybciej i lepiej wykonamy swoją pracę.

Scenariusz lub storyboard o taki dokument jest w niektórych formach filmów promocyjnych niezbędny na przykład podczas wykonywania filmy reklamowych z rodzaju b-roll, scenariusz musi zawierać rozrysowane wszystkie kolejne ujęcia z uwzględnieniem kąta patrzenia kamery i opisem jej ruchu.

Podczas etapu preprodukcji wybieramy również lokalizacje, w które ekipa filmowa FilmowyReklamowy ma się udać.

Produkcja filmowa: etap należący do zadań zleceniobiorcy, za pomocą profesjonalnego sprzętu, według wszystkich wcześniejszych ustaleń zaczynamy plan zdjęciowy, nagrywanie scena po scenie i współpracę z aktorami.

Postprodukcja - wszystkie czynności, którym poddaje się zarejestrowany materiał, aby uzyskać finalny spot do emisj, w tym montaż, kolor-korekcja, w razie potrzeb przygotowanie odpowiednich animacji, podłożenie efektów dźwiękowych, podłożenie głosu lektora lub muzyki.

Od czego zależy koszt spotu reklamowego?

Na koszt spotu reklamowego składa się wiele elementów. Abyśmy mogli wykonać wycenę takiego projektu potrzebujemy do tego podstawowych informacji takich jak:

Długość trwania spotu reklamowego: filmy tego typu mogą trwać nawet od 6 sekund – wtedy nazywamy je Bumper Ads i mogą bez przeszkód dla odbiorcy pojawiać się w krótkich reklamach na portalach internetowych lub na odtwarzaczach takich jak YouTube. Dłuższą popularną formą spotu reklamowego jest 45-60 sek.

Liczba dni zdjęciowych, każdy następny dzień zdjęciowy to wyższy koszt wynajęcia firmy. A także liczba lokalizacji ma wpływ na koszty.

Wykonanie scenariusza oraz jego forma. Czy wykonanie scenariusza leży po stronie zleceniodawcy czy firmy FilmowyReklamowy. Oraz czy scenariusz ma być w formie tekstowej czy obrazkowej.

Niemożliwe do pominięcia w realizacji aspekty takie jak: udział aktorów, czas obecności ekipy na planie zdjęciowym, czy w filmie mają być wykorzystane animacje 2d lub animacje 3d, koszt dodatkowych ujęć z banków wideo, koszty lektorskie, zakup praw do wykorzystania muzyki, sposób oraz technika nagrywania spotu.

Ważne jest określenie miejsca w którym docelowo ma pojawić się taki spot reklamowy, czy ma być pokazywany w telewizji, mediach społecznościowych czy odtwarzaczach internetowych.

Tworząc spot firmowy możesz wybrać spośród wielu rodzajów min. spot reklamowy, spot promocyjny, spot produktowy, spot reklamowy z eventu, spoty z wydarzeń sportowych, spoty instruktażowe itd.

Jeśli chciałbyś aby Twoja firma osiągała wyznaczone cele i stała się wielkim przedsiębiorstwem an rynku, skorzystaj z marketingu w postaci produkcji filmowej. FilmowyReklamowy pomoże ci wykonać dowolny rodzaj filmu, napisz do nas a my pomożemy Ci wykonać wszystko od A do Z.

Znajdziesz u nas również filmy instruktażowe oraz Kompleksową produkcję filmową

Nasi klienci