Twój produkt z jak najlepszej strony
Obraz czy zdjęcie produktowe potrafi dziś sprzedać wszystko, a FilmowyReklamowy zajmuje się profesjonalną fotografią biznesową oraz fotografią marketingową.
Wykonujemy kompozycje produktowe, packshoty, portrety biznesowe i fotorelacje z imprez firmowych, koncertów oraz innych wydarzeń, oraz eventów. Wykonujemy zdjęcia architektury oraz zdjęcia produktowe na media społecznościowe.
Fotografia produktowa czy zdjęcia produktów dzielą się na różne rodzaje. Taka forma fotografii znajduje swoje zastosowanie na stronach internetowych, w sklepach internetowych, gazetkach reklamowych, mediach społecznościowych czy portalach aukcyjnych. W zależności od Państwa oczekiwań możemy uzyskać zdjęcia produktowe z różnymi efektami prezentacji produktu takie jak: produkt z delikatnym lub subtelnym cieniem, lub idealnie wycięty.
W naszych usługach fotograficznych jest również postprodukcja obejmująca retusz, czyli obróbkę graficzną zdjęć produktowych. Na tym etapie usuwamy wszystkie niedoskonałości, wyrównywane są zagniecenia, oczyszczane jest tło. Produkt nie wygląda sztucznie, ale nieskazitelnie i jednocześnie naturalnie.
Proponujemy wykonywanie zdjęć na płasko (flatshoot), na wieszaku oraz zdjęcia duch, możemy również wykonać zdjęcia na modelkach.
Fotografia typu packshot gdzie dbamy o precyzyjnie oświetlane na białym tle, aby najkorzystniej oddać wygląd produktu. W zależności od koloru samego produktu możemy też użyć innego koloru tła np. szarego. Dbamy tutaj o to, aby przedstawić wyłącznie sam produkt, bez żadnego cieniowania. W kadrze umieszczamy produkt w całości. W dodatku, jeśli chodzi o fotografię ubrań, stosujemy tu technikę ,,zdjęcia duch” - czyli produkty wyglądają jakby, były zawieszone w powietrzu, nie widać na nich modela, ale ubrania wyglądają przestrzennie i oddają to, jak produkt układa się na ciele.
Klasyczna fotografia produktowa w formie reklamy – zdjęcia, które wizualnie od razu zachęcają odbiorcę do zakupu produktu, idealne na Instagrama czy Facebooka. Fotografowane produkty umieszczane są w pięknych aranżacjach lub całych scenografiach. Można je wykorzystać również do druku na ulotkach czy plakatach.
Fotografia wizerunkowa, lookbook produktów — zdjęcia przypominające wizerunkowe, jednak wykorzystujemy tu modeli do zaprezentowania ubrań, produktów, biżuterii, butów oraz innych elementów. Często wykorzystywane w modzie, ale również, jak i w branży spożywczej lub usługowej. Przedmioty umieszczamy w odpowiednio kolorystycznej scenografii oraz często w trakcie użytkowania na przykład perfumy. Zdjęcia produktowe stosowane w social mediach lub reklamach takich jak bilbordy.
Fotografie 360 stopni – nowoczesna fotografia dzięki, której klient może obejrzeć produkt z każdej strony. Obracanie zdjęcia i zobaczenia elementu w trójwymiarze. Częsta technika na stronach internetowych różnego rodzaju na przykład: butów sportowych.
Fotografia produktowa instruktażowa – fotografia typowo użytkowa, która opisuje nam cechu użytkowe, takie jak parametry, przyciski, otwory usb, wszystkie detale są niesamowicie ważne, ponieważ zdjęcie produktowe tego typu wykorzystujemy podczas tworzenia instrukcji obsługi lub szkolenia dotyczącego produktu. Do tego typu fotografii, my jako fotografowie musimy się odpowiednio przygotować, poznać proces powstawania produktu lub dokładne procesy związane z włączeniem, lub montażem.
Fotografia architektury i fotografia wnętrz — zdjęcia koniecznie muszą oddawać stan faktyczny nieruchomości. W przypadku wizualizacji musi być to dokładnie zaznaczone w ofercie, aby nie wprowadzać klientów w błąd. Fotografie produktowe zawsze muszą odzwierciedlać rzeczywisty wygląd produktu i nie inaczej jest w zdjęciach nieruchomości. Jest to wyjątkowy typ fotografii, z którym lepiej, żeby mierzył się specjalista. Źle skadrowane zdjęcie wykonane na złej ogniskowej obiektywu wywoła więcej szkody niż pożytku. Ważne jest tu czy fotografujemy w dzień, czy w nocy. Również zwrócić uwagę należy na oświetlenie fotografowanego pomieszczenia. Podczas kadrowania zdjęcia należy uniknąć efektu walących się ścian. Samo przygotowanie wnętrza do fotografowania to oddzielny i obszerny temat. Kompozycja nie może sprawiać wrażenia wnętrza chaotycznego z niepasującymi do siebie przedmiotami. Aspektów w fotografii produktowej, która zasadniczo jest fotografią architektury, jest mnóstwo, są to bardzo trudne zdjęcia do wykonania dla amatora, stąd najlepiej wydając do tego celu profesjonalistów.
Zdjęcia produktowe muszą charakteryzować się wysoką jakością, tak aby nawet po zbliżeniu na stronie internetowej widać było detale oraz szczegóły produktu. Stąd nie można ich wykonać smartfonem, nawet tym z najlepszym aparatem. Do tego potrzebny jest profesjonalny sprzęt.
Wybór tła
W zależności od tego, w jakie miejsce docelowe ma trafić zdjęcie reklamowe. Czy na bilbord, czy na stronę internetową, to tło fotograficzne musi być kontrastowe do koloru, w jakim jest fotografowana rzecz. Najlepiej jakby było ono czyste bez wzorów, aby odbiorca skupił swoją uwagę na prezentowanej rzeczy.
Chociaż obecnie, trendy fotograficzne, szczególnie w social mediach, zmierzają w stronę monochromu; coraz częściej możemy zobaczyć kompozycje ułożone w jednolitym kolorze.
Wybór światła
Tutaj mamy prostą sytuację, w której tak trzeba ustawić lampy fotograficzne, aby uzyskać jednolite tło o jednolitym oświetleniu, aby, jak najlepiej odzwierciedlić kolory produktu.
Natomiast jeśli wolisz bardziej artystyczne zdjęcia produktowe, można zastosować technikę oświetlenia produktu tylko z boku lub ze światłem kontrującym. Wszystko zależy od wizji klienta oraz miejsca docelowego.
Obróbka fotograficzna
Zwracamy uwagę na kadrowanie, aby seryjne zdjęcia produktowe były takie same o tej samej wielkości. Jeśli chodzi o tło – na pewno czyścimy je w postprodukcji, a kolory produktu mają odzwierciedlać rzeczywistość – jest to niesamowicie ważne w zdjęciach produktowych. Nie można tutaj przekłamać kolorów, ponieważ wprowadzimy klienta w błąd.
Nasi klienci