Dopasowane do Ciebie
Jak stary świat jest, ludzie wiedzieli, że reklama jest dźwignią handlu. Popularyzacja internetu sprawiła, że to właśnie krótkie formy reklamowe, stały się praktycznie najlepszym środkiem informacyjnym. Plusem takiego rozwiązania jest to, że w krótkiej formie możemy przekazać wiele ważnych dla nas treści, nieporównywalnie szybciej i przyjemniej dla odbiorcy niż podczas reportażu bądź wywiadu. Krótkie filmy promocyjne bądź spoty reklamowe to bardzo dobry sposób, aby nawiązać kontakt z osobą z drugiej strony monitora.
Doświadczenie nabyte przez nas przez lata pracy pozwoliły na opracowanie rozwiązań, które przynoszą efekty, a co najważniejsze dają gwarancję sukcesu kampanii reklamowej zawierającej materiały wideo i fotograficzne.
Dokładny wywiad, ustalenie oczekiwań Twojej firmy oraz przekazanie celu pozwoli nam pod każdym kątem dopasować, dobrać i stworzyć treści filmu reklamowego. Dopasowujemy finansowe możliwości do realnych wyników, które możemy uzyskać dzięki produkcji filmowej.
Sama cena filmu reklamowego może być uzależniona od wielu czynników. Czy jest to film reklamowy w postaci wideo, czy też chodzi o animacje 2D lub 3D. Na koszty wpływają między innymi: ilość aktorów, lokalizacja i ilość miejsc nagrań, rodzaj scenariusza czy poziom skomplikowania postprodukcji.
Mocno uśredniając koszty to od tys. zł w górę, gdzie górna granica może sięgać nawet 500 tys. zł przy dużych, wysokobudżetowych produkcjach telewizyjnych.
Wykonanie i prosta realizacja to czas minimum od 2 do 3 tygodni, a bardziej skomplikowane materiały od miesiąca w górę. Czas potrzebny na wykonanie skutecznego spotu reklamowego jest mocno uzależniony od jego typu i rodzaju oraz od tego, czego wymagać będzie całe przedsięwzięcie.
PREPRODUKCJA
Główne ustalenia, twoje oczekiwania, wybór formy filmu reklamowego, konsultacje, opracowanie scenariusza, ustalenie harmonogramu oraz wszystkich szczegółów dotyczących lokalizacji itd.
PRODUKCJA
Ten etap dotyczy wszystkich filmów reklamowych, filmów wizerunkowych, filmów korporacyjnych, filmów produktowych oraz pozostałych – realizacja nagrań w ustalone dni zdjęciowe
POSTPRODUKCJA
Montaż, obróbka, podłożenie materiału dźwiękowego, lektora, animacji 2D, grafik, plansz informacyjnych oraz ewentualne poprawki.
Kolorowy materiał przedstawiający produkt bądź infografiki informacyjne. Ciekawy i chwytliwy, zwykle krótki materiał, zwykle prosty i tani w realizacji. Produkt w wirtualnym środowisku przy podstawowych funkcjach. Dłuższe formy to tzw. explainer video, czyli takie ”jak to działa” wykonane na podstawie grafik, animacji 2D i infografik informacyjnych. Te zwykle są droższe i uzależnione są mocno od długości filmu oraz ilości ruchomych elementów.
Zwykle jest to tańsza forma filmu reklamowego wykorzystującego aktorów i wiele lokalizacji. Często wybierany na potrzeby internetowe, charakteryzuje się niższym budżetem produkcyjnym. W tego typu filmach można w przystępny sposób przedstawić każde zagadnienie, wykorzystując przy tym niewiele środków zewnętrznych. Często wystarczają studio, prezenter oraz ewentualnie krótka animacja.
Filmy promocyjne tego typu polegają na znalezieniu i przygotowaniu reklamy z gotowych nagrań, które istnieją w różnych bazach danych wideo za określoną cenę. Koszt ich zakupu to największy wydatek w tym przypadku, przez co przez to rozwiązanie często sięgają mniejsze firmy właśnie ze względu na budżet. Wadą tego rozwiązania jest fakt, że jesteśmy mocno ograniczeni przy tworzeniu scenariusza, gdyż dostępne pliki wideo w serwisach są ograniczone.
Realistyczne warunki, samo życie w naturalnych warunkach to podstawy takiego filmu. Prezentujemy produkt w warunkach normalnego użytkowania. Dla przykładu można przedstawić telefon podczas jego używania, a nie w warunkach studyjnych. Powoduje to, że produkt nie jest „niedostępny” oraz daje odczucie klientom, że używać może go każdy.
Od przygotowania dania do jego podania. Czasem prezentacja miejsca przygotowania posiłku, czasem postaci je przygotowujących. Taki film reklamowy oddziałuje na apetyt i emocje widza.
Rekomendacja jest najlepszą formą reklamy. Często bywa, że chcemy zobaczyć osobę, która opowie nam, jakie są jego wrażenia. Znany celebryta, profesor, właściciel firmy, czy nawet zwykła osoba, czy pracownik, to co mówi i odczuwa, sprawia, że potencjalni klienci potrafią utożsamić się z tą osobą. Takie materiały na pewno podbudowują zaufanie do marki.
Istnieje problem, który trzeba rozwiązać. Pokaż trudności, sytuacje i możliwości. Nasz produkt lub nasza usługa niech będzie rozwiązaniem tego problemu. Problem bólu kręgosłupa? Nic prostszego. Zażyj tabletkę, a problemy znikną. Zapomnijmy więc o problemach, skoro mamy rozwiązanie.
Krótki sponsorski klip zwykle długości 6-8 sekund. Połączona forma prezentacji produktu bądź instytucji czy marki z dodanymi elementami animowanymi i brandowany w duży sponsorki billboard.
Film reklamowy jak każdy materiał filmowy ma przyciągać uwagę i intrygować a przede wszystkim ma być skuteczny i zwiększać sprzedaż.
Nieważne, jaki rodzaj filmu promocyjnego wybierzemy, musimy za jego pomocą osiągnąć cele, które sobie postawiliśmy. Czasem jest to zwiększenie sprzedaży, czasem rozpoznawalność marki czasem inne rzeczy.
Dobre wyeksponowanie produktu bądź osoby w spocie reklamowym jest niezwykle ważne. Dobór oświetlenia i kolorystyki, czy kostiumów nie może odciągać uwagi od podmiotu produkcji. Oświetlenie ma nieodzowny wpływ na materiał i jego odbiór. Lepsze światło – lepsza produkcja – lepsze efekty. Ta sama rzecz w różnym oświetleniu potrafi diametralnie zmienić odbiór. Zwróćmy więc uwagę na światło w Twojej reklamie.
Zaplanowanie działań od A do Z to klucz do dobrego, przemyślanego filmu. Napisanie scenariusza, czy koncepcji spotu promocyjnego, dobór aktorów i miejsc, kolejność scen czy nawet rozrysowanie storyboardu to nieodzowny element przygotować do nagrania czegoś wyjątkowego. To właśnie tymi elementami wyróżniamy nasze produkcje dla firm. Najpierw myśl potem nagraj i sklej.
Musisz nawiązać więź między osobą po drugiej stronie monitora bądź telefonu. Proste przesłanie często jest czytelniejsze w odbiorze, a równie dobrze oddaje zasadę działania. Śmiejmy się, ekscytujmy, okazujmy emocje, jeśli takie nam towarzyszą. To jest to, co odróżnia zwyczajny film promocyjny od bardzo dobrego filmu. Niech nasz widz, czyli potencjalny klient poczuje się, jakby był obok nas albo samemu przeżywał to, co się właśnie dzieje.
Lokowanie produktu to nieodzowny element dobrego filmu reklamowego. Trzeba pamiętać by elementy reklamowe, były widoczne na tyle, aby nasi widzowie podświadomie mieli go na uwadze. Jednocześnie nie może być nachalne, by nie zniechęcić odbiorcy. Jednym słowem wszystko z umiarem, ale nie zapominaj o brandingu.
Rynek obecnie to w większości internet, przez co nie drukuje się już tyle ulotek co kiedyś, nie wykupuje rubryk w gazetach. Telewizja również traci odbiorców na rzecz internetu, ale na razie jeszcze się dość dobrze trzyma. Dobrze dopasowana reklama pod odbiorcę tzn. targetowanie reklamy to klucz do rozsądnego wydawania budżetu na marketing. Trzeba wiedzieć, kiedy i gdzie wyświetlić nasze filmy promocyjne.
Im bardziej autentyczny jest przekaz w spocie reklamowym poparty przez na przykład krótki wywiad czy relację pracownika lub inwestora ty bardziej wiarygodna będzie Twoja firma w oczach widzów oraz potencjalnych klientów. Zyskasz tym na zaufaniu, takie filmy reklamowe działają dużo lepiej, ponieważ chcą pomóc odbiorcy, a nie go naciągnąć.
Spróbuj wybić się spoza konkurencji nietuzinkowym podejściem, może być to niekonwencjonalny pomysł na fabułę reklamy lub specyficzny humor, charakterystyczne kolory kojarzące się tylko z twoją firmą. Kreatywność opiera się również na rodzaju filmu reklamowego, bamper, b-roll, dynamiczny spot, animacja wykonana w stylu whiteboard, wszystkie wymienione formy reklamy odbiegają od standardów, które spotykamy w telewizji. Wraz z zespołem FilmowyReklamowy stworzysz niekonwencjonalną skuteczną reklamę, która przełoży się na sprzedaż.
Tak zwane call to action, czyli wezwanie widza do działania; charakterystyczne animacje 2D, które najczęściej spotkamy w mediach społecznościowych: Wszystkie przyciski w stylu ,,kliknij", ,,dowiedz się więcej", podstawione linki do artykułów lub kart produktowych czy wzywające do działania hasztagi, filmy promocyjne umieszczają na końcu. I ma to zachęcić widza do interakcji z Twoją reklamą. Dzięki nim widz zostanie odesłany do Twojej strony internetowej lub na fanpage. W takiej formie film zachęca do zakupu oraz pozwala na szybszy sharing, czyli dzielenie się Twoim filmem z innymi.
SZUKASZ PROFESJONALISTÓW Z KREATYWNĄ GŁOWĄ, KTÓRZY WYKONAJĄ DLA CIEBIE UNIKALNY FILM REKLAMOWY? ZAJRZYJ DO NASZEJ ZAKŁADKI KONTAKT.
Zadzwoń 504 282 990 lub napisz reklama@filmowyreklamowy.pl
Ustalimy co jest dla Ciebie ważne i pozyskamy potrzebne informacje
Pomożemy w wyborze odpowiedniej reklamy i filmu promocyjnego
Przygotujemy ofertę skrojoną pod Twój budżet
Poprowadzimy przez procesy produkcji
Wymyślimy razem skuteczny film reklamowy i pomożemy Ci osiągnąć większy sukces
Zobcz również na naszej stronie Produkcja filmowa oraz Filmy promocyjne
Nasi klienci