logo filmowyreklamowy

Unboxing

Unboxing czyli prezentacja produktu od podszewki

Forma produkcji filmowej zaczerpnięta prosto z internetu, gromadzi mnóstwo widzów oraz generuje miliony odsłon. Stąd jest to jedna z unikalnych form filmu reklamowego, wybieranych przez nowoczesne firmy. Realnie angażuje widownie co przekłada się na zysk dla producentów.

Klient związany jest z produktem

Świadomy zakup jest ostatnio bardzo doceniany przez konsumentów. Obejrzenie dokładne z każdej strony, pozwala ocenić jakość produktu, jego wykonanie, oraz mankamenty. Nieoceniony jest więc fakt, że możemy go zobaczyć przed zakupem, często internetowym i nie kupujemy kota w worku. Po co wydawać w ciemno nasze pieniądze skoro ktoś zrobił to już za nas wcześniej i taki produkt przetestował. Oszczędzamy czas na jeżdżenie po sklepach, oszczędzamy nerwy przy ewentualnych zwrotach paczek, gdy dana rzecz nam się nie podoba, a jednocześnie jesteśmy bardziej świadomi tego czy naprawdę nam się to przyda w sposób, który zamierzaliśmy go używać, ponieważ często prezentująca osoba wyraża jakąś swoją opinie.

Film reklamowy danego produktu często w internecie wygląda cudownie, głównie za sprawą programów graficznych, oświetlenia, retuszu i podobnie wyglądają katalogi oraz obrazy. Klient z roku na rok jest bardziej świadomy tego, że takie obrazki często nie zawsze oddają prawdziwego wyglądu towaru, a mimo to podejmuje działania mające na celu jego zakup, choć towar nie jest mu do końca znany. Prawo konsumenta oczywiście pozwala na jego zwrot nawet bez podania przyczyny w określonym terminie, jednak w przypadku niezadowolenia klient może otrzymać negatywny bodziec dotyczący marki, bądź samego sklepu, co niewątpliwie będzie miało wpływ na jego dalsze decyzje zakupowe w tym miejscu.

Film z unboxingu może być bardzo krótki, nawet kliku sekundowy( jest to idealny czas na platformę Tiktok) lub kilku minut, forma idealna na odtwarzacze internetowe lub stronę firmową. Taki film reklamowy oprócz niezmiernie ważnych doznań zakupowych, dostarcza także zestaw informacji, na które klient mógłby nie zwrócić uwagi, a mogą być one najważniejsze w przypadku podjęcia decyzji co do kupna produktu.

Spójrzmy po raz pierwszy

Nie da się ukryć że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Niezmiernie ważna jest prezentacja produktu, dobry opis, recenzje użytkowników i inne dane przybliżające odbiorcy sam produkt.

Żaden opis jednak nie jest w stanie zastąpić wizualnych doświadczeń odbiorcy. Emocje towarzyszące filmowi reklamowemu z unboxingu

Opisy na stronie, to jednak co innego niż doświadczenia wizualne. Wrażenia i emocje płynące z nagrania wideo są nie do zastąpienia. Osoba prezentująca unboxing wciela się w rolę klienta i ogląda produkt, tak, jak robi to klient podczas zakupu. Filmy te wymagają pięknych, zwracających uwagę opakowań, odbiorca powinien czuć się jak podczas odpakowania prezentu świątecznego. Te niesamowite doznania powodują, że wzrasta zaufanie klienta do firmy a jednocześnie ociepla wizerunek marki. Czasami wystarcza nawet święcąca kartka w kolorowym papierze, z napisem dziękujemy za zakup, aby nasza firma dosłownie rosła w oczach klienta.

Informacje, które w filmie pokrywają się z opisem i które znajdują potwierdzenie w odczuciach prezentera, są jasnym sygnałem, że dany sklep rzetelnie przedstawia sprzedawane przez siebie produkty.

Gdzie publikować unboxing

Mamy tak naprawdę wiele możliwości publikacji unboxingu. Od serwisu youtube, po instagram, tiktok czy naszą własną stronę internetową czy blogi. Publikacja na youtube pozwala wrzucać materiały jakości 4K co zdecydowanie pomaga w odbiorze i dokładnym obejrzeniu materiału. Umieszczanie dużych plików na własnych serwarach może znacznie spowalniać naszą witrynę internetową, dlatego sugerowane jest umieszczenie ich na serwisach od których otrzymamy link do osadzenia na stronie w kodzie html.

Gdy dodamy film z serwisu YouTube na serwis Facebook potrafi sprawiać problemy. Są to serwisy konkurencyjne przez co krążą plotki o celowym odcinaniu przez Facebook zasięgów filmów, które umieściliśmy na YouTube. Tym samym faworyzują materiały z własnych zasobów wideo. Sugerowanym rozwiązaniem jest wrzucenie materiałów z unboxingu w obu miejscach jednocześnie. Na instagramie materiały umieszczać trzeba innej orientacji, przez co filmy przygotować trzeba odpowiednio wcześniej i brać pod uwagę podczas plonowania nagrań materiałów.

Unboxing i jak się do niego przygotować

Przygotowanie do nagrania unboxingu, to przemyślenie scen, ustawienie odpowiedniego światła, kamery. Przygotowanie kąta kamery, układ wertykalny lub horyzontalny ma znaczenie przy miejscu publikacji, czy to youtubie czy na instagramie. Ważne jest również pracowanie według scenariusza, który wstępnie przygotujemy do naszego filmu reklamowego.

Zbliżenia i nagrania szerokim kątem, statycznie bądź w ruchu, to jedne z możliwości jakie mamy do wykorzystania podczas nagrań. Animacja poklatkowa jest kolejną z możliwości wykonania materiału wideo. Trzeba również zadbać o porównanie wielkości produktu do czegoś, aby uzmysłowić jego rozmiary. Pokazanie faktury i materiału z jakiego jest wykonane wymaga prezentacji pod odpowiednim kątem i dobrym świetle.

Zgodnie ze scenariuszem, nagrania następują po sobie w odpowiedniej kolejności prezentując cechy danego towaru. Nagrania bez odpowiedniego montażu w postprodukcji wykazują się brakiem dynamiki, dźwiękowych efektów czy infografik w postaci animacji 2D, dlatego ważne jest poddanie filmu promocyjnego odpowiednim zabiegom montażowym, mającym na celu uatrakcyjnić prezentowany materiał. Edycja wideo to proces pochłaniający dużo czasu i wymaga odpowiedniej wiedzy oraz oprogramowania, by nasz film zatrzymał odbiorcę na odpowiednio długo.

Przykładając wiele uwagi aspektom wideo, nie można pominąć równie ważnego elementu jakim jest dźwięk. Efekty dźwiękowe i podkład muzyczny to nie jedyne elementy, które w filmach tego typu występują. Często podkład lektorski uatrakcyjni nasz przekaz. Osoba prezentująca sprzęt postępująca według scenariusza opowiada historię produktu od momentu jego odpakowania po aspekty użytkowe. Często zdarza się, że kupujemy często produkty po samej obudowie, bądź pudełku, dlatego jego prezentacja tego elementu i tego co zawiera jest równie ważna jak sam produkt.

Przedstawiamy główny produkt

Jeśli mamy już za sobą prezentacje opakowania i jego zawartości, osoba prezentująca omawia sam produkt. Przekaz wzbogacony może zostać o szereg informacji jak wykonanie i jego jakość, budowę czy podzespoły, szybkość działania, wygląd i ogólne wrażenia ergonomii czy użytkowania.

Wybór tła jest równie ważny w tego typu filmach, choć z początku wydaje się być sprawą drugorzędną. Warto zastanowić się jakie kolory towarzyszą producentowi, aby odbiorca podświadomie odczytywał je jako znak firmowy. Jednocześnie nie może on odciągać uwagi od towaru i dodatkowo powinien być minimalistyczny by odseparować nasz główny cel prezentacji od tła.

Co zyskujemy poprzez unboxing, unpacking, unwrapping, otwarcie

Dotyk, odbiór wizualny wraz z emocjami, które towarzyszą unboxingowi to możliwości, które warte są zaprezentowania potencjalnemu klientowi, by choć częściowo mógł doświadczyć tego na co wydaje pieniądze, bez jeszcze faktycznego ich wydania. Tworzy to więzi z widzem i producentem oraz buduje zaufanie, bo wiadome jest wtedy co otrzymuje się za swoje pieniądze. Jest to nieoceniona pomoc ze strony producenta, która pozwala

Jeżeli interesują Cie tego typu filmy o tematyce unboxingu zachęcamy do skorzystania z usług FilmowyReklamowy. Ceny za 1 film zaczynają się od 600zł netto.

Nasi klienci