logo filmowyreklamowy

PRODUKCJA TELEDYSKU

teledysk - wizualny przekaz utworu

Produkcja teledysku to jedna z najnowocześniejszych form zaprezentowania swojej twórczości artystycznej, czy także firmy lub instytucji. Korzystają z niej kreatywni ludze, którzy niewątpliwie chcą przyciągnąć uwagę jak największej liczby osób swoją muzyką czy pokazem.

Teledyski są formą uzupełnienia przekazu zwartego w utworach. Im lepiej są one zrealizowane, tym bardziej oddają charakter utworu, a jednocześnie zachęca to do częstszego odtwarzania filmu.

Ta forma produkcji filmowej to najczęstszy sposób na budowanie wizerunku artysty. Bardzo często jeden utwór z idealnie stworzonym pod niego teledyskiem, zachęca nowych odbiorców do sięgnięcia po inne dzieła danego artysty.

Produkcja teledysków to dziedzina rozwijająca się w tak samo szybkim tempie, jak produkcja filmowa. Teledysk czy tzw. wideoklip to sztuka filmowa łącząca obraz z dźwiękiem. Produkcja teledysków rozwija się z roku na rok, z biegiem lat coraz bardziej dynamiczny jest montaż, a ciąg ujęć niekoniecznie musi mieć konkretną fabułę.

Teledysk wykorzystywany jako film promocyjny

Teledysk to nie tylko forma filmu przeznaczona dla artystów, ale także dla przedsiębiorców. Wiele filmów reklamowych opiera się na formie teledysku, aby pokazać swój produkt np. firmy samochodowe. Siła obrazu jest tak duża, że nie potrzeba słów, aby cokolwiek tłumaczyć potencjalnym klientom.

Teledysk firmowy jest specyficzną formą filmu reklamowego czy filmu wizerunkowego, który tylko za pomogą ruchomego obrazu oraz odpowiednio dobranej muzyki stworzy natychmiastowo odpowiedni obraz Twojej marki w głowie klienta. Co za tym idzie, zapadniesz w pamięć swoim odbiorcom, a jednocześnie poszerzysz grono potencjalnych klientów.

Czy product placement jest lepszy od własnego filmu reklamowego?

Czujemy się zobowiązani, aby wspomnieć o sztuce lokowania produktów – czyli product placement. Obecnie dzięki opcji lokowania produktu, Ty jako przedsiębiorca nie musisz osobno tworzyć filmu promocyjnego. Wystarczy porozumienie między popularnym artystą, który w teledysku przedstawi, twój produkt i jest to tak zwany „marketing wbudowany". Również możesz w ten sam sposób porozumieć się z kinowymi produkcjami. Niestety, bywa to bardzo kosztownym posunięciem, ponieważ Twoja marka otrzymuje marketing i zostanie pokazana w filmie już na zawsze, ale Ty jako przedsiębiorstwo pokrywasz część kosztów produkcji filmu.

Wideoklip dla przedsiębiorców, stwórz z firmą FilmowyReklamowy swój własny teledysk jako artysta lub teledysk biznesowy jako przedsiębiorca.

Jeśli jednak nie masz tak wysokiego budżetu, to nie martw się, marketing w formie filmów reklamowych dalej jest dla Ciebie możliwy. Koszt wykonania teledysku jest zdecydowanie dużo niższy niż pokrywania kosztów produkcji pełnometrażowego filmu.
Wiele firm zgłasza się do nas z gotowym już utworem oraz całym pomysłem, który bazuje na klimatach wybranego rodzaju muzycznego, coraz częściej jest to hiphop, ale także chwytliwe popowe kawałki.
Nie musisz być artystą muzycznym, aby reklamować swój produkt teledyskiem. Jest to nowoczesna forma filmu reklamowego obecnie dostepna dla każdego. Zazwyczaj nie ma lektora lub głosów aktorów. A wszystkie kwestie w piosence zmienione są na tekst reklamowy na temat usługi czy produktu. Jest to subtelna, ale skuteczna reklama, w której poprzez chwytliwy utwór lub jego parodie, klienci kojarzą go z twoją marką.

  • zdjęcia_filmy_reklamowe
  • wideorelacje
  • agencja_reklamowa
  • studio_fotograficzne
  • zdjęcia_filmy_reklamowe
  • wideorelacje
  • agencja_reklamowa
  • studio_fotograficzne

Etapy tworzenia teledysku

Zbieranie informacji na temat teledysku, wstępne ustalenia, przekazanie utworów, do których mamy stworzyć teledysk, ustalenie lokalizacji, aktorów, tancerzy oraz organizacja harmonogramu dnia zdjęciowego.

Alternatywą jest tworzenie teledysku na podstawie gotowych przesłanych plików, w których synchronizujemy obraz z muzyką oraz dokonujemy późniejszej postprodukcji.

Produkcja teledysku, plan zdjęciowy, dobranie oświetlenia. Również wcześniej podczas wywiadu, ustalamy wraz ze zleceniodawcą styl montażu. Jest to niezbędne, aby podczas nagrywania wiedzieć, jakie mają być ruchy kamera oraz ogólnie jaki sprzęt mamy przygotować. Styl montażu filmu promocyjnego zależy również od charakteru utworu muzycznego, rytmu i od tego jaką historię mamy do przekazania.

Postprodukcja – podczas montażu teledysków, synchronizujemy obraz z nagraniem muzycznym (otrzymany albo ze studia nagraniowego, albo osobno nagrywanym przez nas ) w zależności od ustaleń możemy dodać specjalne animacje 2D oraz napisy. Podczas ustaleń wybieramy także efekty specjalne, które mają na celu zaciekawić widza i zakończyć.

Zalety produkcji teledyskowej z firmą FilmowyReklamowy

Produkcja filmowa teledysków wraz z naszą nami to ciekawe oraz pozytywne doświadczenie, jesteśmy kreatywnymi artystami i bardzo lubimy muzykę różnego rodzaju. Stąd pracę nad teledyskami traktujemy jako czystą przyjemność i prawdopodobnie to właśnie przez miłość do muzyki, robimy skuteczne oraz kreatywne teledyski.
Priorytetem wszystkich naszych dzieł; od filmów reklamowych, filmów wizerunkowych, zdjęć reportażowych, ujęć z drona aż po teledyski jest jakość oraz profesjonalizm. Wszystkie nasze produkcje filmowe a w tym i teledyski, tworzymy w jakości HD oraz 4K, co nam daje gwarancje wysokiej jakości obrazu.

Podczas nagrywania ujęć zwracamy uwagę na światło, w zależności od warunków za pomocą sprzętu, sami oświetlamy sobie dane sceny. Dobrze wiemy jak ważną rolę w filmie oraz fotografii odgrywa światło, stąd podczas pracy jest to dla nas priorytetem do ustawienia na planie.

Kolory w filmach reklamowych oraz teledyskach

W postprodukcji, oprócz podstawowych rzeczy, które należy wykonać, aby scalić film reklamowy czy teledysk, zajmujemy się także korekcją barwną oraz color gradingiem. Nie przesadzamy z nadmierną ilością lutów lub płaskich profili kolorystyczch, aby teledyski nie odbiegały od rzeczywistości i nie przekłamywały odbiorcy (chyba, że taki jest cel filmu). Podczas samej zmiany ujęć przy montażu widać rozbieżności w zastosowanej kolorystyce. Jest to wynikiem zmiany lokalizacji, przesunięciem postaci czy obiektu, przy czym naturalne światło w każdym ujęciu gra troszkę inaczej. Stąd postprodukcja w kolorach jest dla nas niesamowicie ważna a każde ujęcie, które pojawia się w filmie promocyjnym, jest przez nas osobno koloryzowane i poprawiane.

Cena za teledysk lub teledysk reklamowy

Na cenę wpływają aspekty, które musimy wziąć uwagę podczas wspólnych ustaleń wraz ze zleceniodawcą takie jak:

Ilość lokalizacji, ilość osób, która ma wystąpić w teledysku takie jak aktorzy, tancerzy. Liczba dni zdjęciowych, użycie dodatkowych animacji 2D podczas montażu takich jak na przykład dodatkowe napisy lub animacje 3D, podkład muzyczny, a mianowicie, czy jest to utwór, który został już nagrany w studio muzycznym a nam tylko dostarczony, czy sytuacja w której, my mamy dodatkowo nagrać wersję utworu, która będzie podkładem muzycznym w filmie. Czy po stronie firmy zleceniobiorcy lezy wynajęcie wizażystki lub makijażystki, dodatkowe doświetlenie poszczególnych scen itd.

Przez tak wiele różnych czynników, które wpływają na produkcję filmu promocyjnego, możemy podać cenę od której zaczyna się najtańszy teledysk w najprostszej formie, wraz z dostarczonym utworem mp3 oraz bez dodatkowych animacji. Cena takiego teledysku to 1000zł

Jeśli jesteś artystą muzycznym lub przedsiębiorcom, który muzyką oraz idealnie dopasowanym obrazem chciałby trafić do swoich odbiorców, to zachęcamy do stworzenia teledysku razem ze FilmowyReklamowy.

Nasi klienci