Konsumenci podświadomie dokonują zakupy przez obejrzenie reklamy z filmem produktowym
Obecnie kultura obrazkowa powoduje, że filmy produktowe dużo bardziej niż zwyczajne ich tekstowe opisy powodują, że klienci podejmują decyzje zakupowe. Wiele przedsiębiorstw korzysta z ulotek, banerów czy plakatów- które są bardzo łatwe do przeoczenia i nie spełniają swojej funkcji w 100%, a to właśnie forma filmu uzupełnia ofertę sprzedażową, zwiększyć atrakcyjność sklepu i pomaga skuteczniej trafić do klienta.
Film produktowy jest bardzo indywidualną formą, jego efekt końcowy będzie zależał od rodzaju branży, jej specyfiki oraz miejsca w którym chcesz docelowo umieścić reklamę. Pamiętaj, że reklamując konkretny produkt, reklamujesz również swoją markę. Stąd, najważniejsze w reklamie produktowej jest tak zwane intro oraz outro, czyli umieszczenie logo twojej firmy na początku oraz na końcu reklamy. W reklamie produktowej najważniejsza jest jej prostota, rzucające się w oczy kolory, brak nadmiernej treści – dobrą opcją jest także zastosowanie hasła, które będzie kojarzone z Twoją firmą.
Filmy produktowe prezentują sprzęty takie jak sprzęty elektroniczne, kosmetyki, suplementy diety czy urządzenia przemysłowe. Taką reklamę możemy wykorzystać w karcie produktu, filmie reklamowym na YouTube, Instagramie czy Facebooku
Animacja produktowa - w zależności od wykonania może być najtańszą opcją a i tak spełni swoje zadanie w 100% . Produkt możemy narysować w programie graficznym i wykonać reklamę w sposób animacji whiteboard lub przedstawiamy go formie zdjęcia, które jest wycięte a następnie wprawione w ruch.
Film produktowy wraz z modelkami i aktorami - nagrania wideo w których wykorzystuje się fizycznie produkt wraz z prezentującymi go aktorami. W ten sposób możemy wykonać reklamę z historią wplecioną w tle Obecnie wykorzystuje się również poczucie humoru lub chwytliwe hasła reklamowe, które raz wypowiedziane przez aktora, brzmią w uszach odbiorców przez lata, co tylko zwiększa zasięgi Twojej marki. Oczywiście jeśli Twój produkt ma status luksusowego, można go wykonać w postaci spotu reklamowego lub teledysku.
Film wykorzystujący sam produkt – zdecydowanie najtańsza forma reklamowa, więc jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą i dopiero zaczynasz w biznesie. Zachęcamy do skorzystania z tej formy reklamy przy mocno ograniczonym budżecie. Szczególnie sprawdzi się to, jeśli posiadasz sklep internetowy i chciałbyś pokazać na swojej stronie większą ilość produktów. Wtedy możemy wykonywać większą ilość reklam w większych seriach – znacznie wpłynie to na zmniejszenie kosztu pojedynczego filmu. W tym rodzaju produkcji filmowej wykorzystujemy zaprezentowanie samego produktu na jednolitym tle w dowolnym kolorze lub z elementami scenografii. Możemy wykonać reklamę w technice 360 stopni, która pokazuje produkt w całości, z każdej strony wraz ze zbliżeniami. W tej technice, często wykorzystuje się widok 360 stopni prezentujący produkt w całości wraz ze zbliżeniami na poszczególne jego elementy. Jest to najtańsza forma w realizacji. Idealnie sprawdzi się dla sklepów internetowych, którzy sprzedają duże ilości różnych produktów.
W sklepach internetowych reklama produktowa to podstawa marketingu. Oprócz filmów promocyjnych, które możesz wykorzystać w czy social mediach, telewizji czy odtwarzaczach internatowych, możesz również wykorzystać film na swojej stronie internetowej. Na witrynie obok zdjęć produktowych, właściciele firm często umieszczają również film produktowy w karcie produktu, prezentujący przedmiot w pełnej okazałości. Odciążamy tym samym dział handlowy a jednocześnie wartość wideo jest większa niż zdjęć więc, te treści są dużo bardziej przyswajalne i przekonujące dla klientów.
Nazwa Twojej marki – w filmie produktowym zawsze umieszczamy logo Twojej marki oraz krótkie hasło, które będzie kojarzone z Twoją firmą. Obecnie bardzo popularne jest logo będące animacją. Jeśli chcesz aby Twoje logo pojawiło się w reklamie w formie ruchomej jako animacja 2D lub animacja 3D zajrzyj TUTAJ
Nazwa oraz krótki opis produktu – Jeśli nazwa produktu nie jest oczywista możesz dać jednozdaniowy opis, któy jasno pozwoli użytkownikom zrozumieć czym jest Twój produkt.
Specjalność oraz specyfikacja – krótki opis czym charakteryzuje się Twój produkt, może być on w formie czytanej przez lektora ale mogą być to też sceny wraz z krótkim tekstem. Zazwyczaj umieszczamy w tym miejscu takie cechy, które spowodują, że Twój produkt jest lepszy od pozostałych produktów konkurencji.
Pod koniec trwania filmu, umieszczamy krótką informację, gdzie można kupić Twój produkt, podaj adres placówki, sklepu , adres strony www lub numer telefonu.
Ostatnim elementem jest cena, jest to dobry pomysł szczególnie jeśli chcemy wspomnieć o promocji lub o zniżce.
Reklama produktowa daje większe możliwości w zaprezentowaniu produktu i wszystkich jego pozytywnych cech. Klienci dużo bardziej cenią sobie obejrzenie filmu niż czytanie długich opisów produktów, zwyczajnie dla nas ludzi, obraz jest dużo bardziej przyswajalny i przestępny niż treść. Sam film reklamowy, musi dawać mnóstwo informacji użytkownikowi, aby był on cennym źródle informacji dla odbiorcy, dzięki czemu klient będzie czuł się z twoim przedmiotem zapoznany, związany i będzie miał mniejsze obawy przed jego kupnem.
Jeśli film reklamowy działa na emocjach odbiorców, tym bardziej kreując więź emocjonalną z klientem, zdobywamy jego zaufanie. Również można stworzyć reklamę w sposób luksusowy, nieosiągalny, i przeznaczony tylko dla elity, co przełoży się bezpośrednio na to, że klient dużo bardziej będzie chciał mieć ten produkt.
Sam film produktowy jest formą promocji i reklamy całej marki, stąd nawet jeśli klient nie zdecyduje się natychmiast na zakup, to bombardowany pozytywnymi treściami z twojej firmy, zapamięta charakterystyczną reklamę czy hasło, którą usłyszał, wcześniej czy później na pewno do ciebie wróci. Sama forma reklamy czyli film, który możesz wykorzystać nie tylko na swojej stronie ale także na innych, nie związanych z tobą platformach, stworzy okazję do tego, że poznają Ciebie także inni użytkownicy, którzy przypadkiem obejrzeli twój spot reklamowy ponieważ wyświetlił im się w odtwarzaczu. Produkcja filmowa nie jest tak łatwa do przeoczenia i jeśli film zaciekawi odbiorcę od pierwszych sekund, to na pewno zachęci go obejrzenia całości. Wykorzystanie przekazu filmowego do prezentacji produktów to kolejna szansa na wykorzystanie coraz to nowszych technologii. Z roku na tok budżety przeznaczane na materiały video rosną ponieważ coraz więcej firm zaczyna zauważać potencjał i wpływ filmów reklamowych na sprzedaż usług praz produktów.
Wykonanie prostego filmu produktowego zajmuje 2-3tygodnie, natomiast w przypadku pracy nad dużo bardziej złożoną animacja czas trwania wykonania zlecenia do 1 miesiąc lub 1,5 miesiąca w zależności od ilości projektów nad którymi w danym czasie pracujmy.
Cena jak w każdym projekcie produkcji filmowej jest ustalana indywidualnie w zależności od projektu. Koszt również zależy od długość reklamy jej rodzaju, stopnia skomplikowania lub ilości wykonanych filmów z danego zlecenia. Jeśli Twój budżet jest ograniczony to proponujemy najtańszą opcję czyli zaprezentowanie samego produktu bez udziału aktorów. Film w przedziale 30-60 sekund w tej formie, bez większej serii to cena : 1500/2000zł Wykonanie filmu produktowego wraz z udziałem modeli czy aktorek jest droższy i również zalezy od ilości osób występujących w reklamie, a koszt takiej reklamy zaczyna się od 4000zł Wszelkie koszty animacji znajdziesz TUTAJ natomiast krótka reklama filmu produktowego do 45sekund to koszt w okolicach 5tys zł. Każdy projekt wyceniamy indywidualnie, napisz do nasz po niezobowiązującą wycenę i przekonaj się dlaczego wielu klientów raz skorzystało z naszych usług i zostało z nami do dzisiaj.
Nasi klienci